نکات مربوط به طراحی سایت ، دیجیتال مارکتینگ و سئو

  • ۰
  • ۰

اینترنت و کسب درآمد از آن یکی از موضوعاتی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله به مزیت‌های این کار و روش های کسب درآمد از آن می‌پردازیم.

کسب درآمد از اینترنت

اگر کمی به اطراف خود نگاه کنید متوجه می‌شوید که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است. یکی از تکنولوژی‌های چند دهه‌ی اخیر اینترنت است. این شبکه امروزه بیش از پیش گسترش یافته و یکی از نیازهای اساسی ما به حساب می آید. با توجه به رشد اینترنت، راه اندازی انواع کسب و کار در این حوزه نیز گسترش یافت. درحال حاضر اینترنت به یکی از قدرتمندترین شبکه‌های پول سازی کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده و از راه‌های مختلف می‌توان از آن درآمد کسب کرد. بسیاری عقیده دارند، افرادی کم هوش و تنبل به سراغ این حوزه می‌روند زیرا عملا درکی از این نوع کسب و کار اینترنتی ندارند و فکر می کنند این کار نیز مانند وقت تلف کردن در اینترنت است.

باید اینجا اشاره کنیم که کسب درآمد از اینترنت به پشتکار و تلاش بسیار زیاد نیاز دارد و بدون این‌ها شما به هیچ نتیجه‌ای نخواهید رسید. در اصل اینگونه کسب و کار، مختص افراد زرنگ است. شما بدون داشتن سرمایه و همچنین بدون داشتن دانش IT می توانید از دنیای دیجیتال درآمدزایی کنید که در ادامه به انواع راه‌های آن خواهیم پرداخت.

کسب درآمد اینترنتی چیست؟

حتما اسم سایت‌هایی را شنیده‌اید که درآمد بسیار بالایی دارند و یا کانال‌های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی را دیده‌اید که درآمد روزانه بسیار بالایی دارند. تمام این‌ها شاخه‌های کسب درآمد اینترنتی می‌باشند و شما می‌توانید از تمامی این‌ها درآمدزایی کنید. شما در هر حوزه‌‎ای بخواهید وارد شوید باید در آن شاخه تخصص یا تجربه کسب کنید. مثلا :

  • برای فروش محصول خود در مارکت‌های مختلف و یا مشارکت در فروش، باید به بازار و اصول بازاریابی آشنا باشید؛
  • برای راه‌اندازی یک صفحه‌ی اینستاگرام، باید بتوانید ارتباط خوبی را با دنبال کننده‌های خود برقرار کنید؛
  • اگر برای خودتان کار می‌کنید و فریلنسر هستید، باید رزومه‌ی خوبی از خود داشته باشید؛
  • و اگر یک طراح اپلیکیشن موبایل هستید، باید به دانش برنامه نویسی مسلط باشید.

شما در هر کسب و کاری بخواهید فعالیت کنید نیاز به دانش و تخصص آن کار را دارید و باید برای آن ایده پردازی کنید و توانایی‌های خود را در این کار به‌کار گیرید. پس برای فعالیت در این حوزه ایده پردازی کنید و توانایی خود را در فضای مجازی پیاده کنید. اگر خود را آنقدر توانا میبینید و انگیزه و پشتکار لازم را دارید، باید بگوییم که شما حتما موفق می‌شوید.

آیا کسب درآمد از اینترنت برای همه ممکن است؟

ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که آیا همه می توانند در این کسب و کار موفق شوند و یا این کسب و کار درآمدزا خواهد بود؟ قطعا بله. کسب درآمد از اینترنت محدود به سن و سال یا افراد خاص نمی‌شود و هر کسی که به توانایی هایش ایمان داشته باشد و بتواند ایده پردازی کند می تواند به این نوع کسب و کار وارد شود. اما مانند هرکار دیگر نیازمند پشتکار، تلاش و انگیزه شما است و سختی هیا مخصوص خود را دارد.

روند رشد کسب درآمد اینترنتی

روند رشد این حوزه با پیدایش شبکه‌های اجتماعی و گسترش اینترنت همراه بود. پیدایش کامپیوترها و در پی آن اینترنت، بلافاصله منجر به ظهور کسب و کارهای اینترنتی نشد و بیشتر با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی بیشتر قوت گرفت. اما امروزه می‌بینیم که کامپیوتر و برنامه‌های کامپیوتری ابزارهای قدرتمند درآمدزایی از اینترنت می‌باشند و در این حوزه فناوری‌های دیجیتال بسیاری وارد شده اند، از جمله گوشی‌های همراه و به طبع آن، اپلیکیشن‌های موبایلی. در ادامه به بررسی دقیق‌تر انواع کسب و کار در حوزه‌ی اینترنت خواهیم پرداخت.

دلایل علاقه افراد به کسب درآمد از اینترنت

تمامی ابزارهای تولید شده توسط کامپیوتر و اینترنت، برای کاربران آن‌ها بسیار جذاب است به طوری که فعالیت بیش از اندازه در این حوزه بسیار اعتیادآور است. امروزه افراد سعی می‌کنند بیشتر به این حوزه وارد شوند و بیشتر وقت روزانه خود را در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند. در اینجا به چند نکته اساسی جذابیت کسب درآمد از اینترنت می‌پردازیم.

کسب و کار متعلق به خودتان است

اینترنت و ابزارهای آن میزکار شما هستند و شما مدیر کسب و کار خود هستید. همچنین درنظر داشته باشید که شما این کسب و کار را هدایت می‌کنید و درآمدزایی از آن بستگی به خودتان دارد.

به سرمایه اولیه بسیار کمی نیاز دارد

اینترنت کم هزینه‌ترین راه کسب درآمد است. تنها سرمایه شما برای وارد شدن به این حوزه تلفن همراه هوشمند و یا کامپیوتر شخصی می‌باشد که امروزه داشتن این وسایل یک نیاز اساسی به شمار می‌آید. اگر شما از افرادی هستید که به این وسایل دسترسی ندارید، اندکی هزینه کنید و ماشین پول سازی خود را بسازید.

در دسترس تمامی افراد جامعه است

محیطی که می‌خواهید برای کسب و کار به آن وارد شوید از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و تمامی افراد جامعه به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. تنها کافی است دانش اولیه آن را بیاموزید تا بتوانید به بهترین نحو کسب و کار خود را معرفی کنید.

در حوزه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده کرد

کسب و کار در اینترنت محدود به حوزه‌ی فعالیت افراد نمی‌شود و شما می‌توانید در هر بخشی که علاقه دارید به فعالیت درون اینترنت بپردازید. به عنوان مثال ممکن است شما در حوزه‌ی ادبیات فعالیت کنید و به کسب و کار در این حوزه بپردازید. 

به ساده‌ترین تجهیزات نیازمند است

این کسب و کار به تجهیزات پیشرفته‌ای نیاز ندارد و کم هزینه‌ترین راه درآمدزایی می‌باشد. همانطور که در بالا گفته شد، شما به جز یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند و راه‌اندازی اینترنت، به هیچ ابزار پیشرفته‌ی دیگری نیاز ندارید.

تا اینجا بررسی کردیم که کسب و کار در این حوزه نیازمند تجهیزات و یا دانش خاصی نیست. در نظر داشته باشید که تنها شما نیستید که می‌خواهید در این حوزه فعالیت کنید و به درآمدزایی برسید. رقبای شما در این شبکه‌ی عظیم بسیار زیادند اما آیا همه‌ی آن‌ها مانند شما سختکوش هستند؟ شما برای داشتن یک درآمد ثابت نیاز به شناخت دقیق بازاری دارید که می‌خواهید در آن فعالیت کنید. در ادامه سعی کردیم به بررسی انواع کسب و کار اینترنتی و دیجیتال بپردازیم تا بیشتر با این حوزه آشنا شوید.

انواع کسب و کارهای اینترنتی پولساز 

با گسترش کم نظیر اینترنت و نرم افزارهای کامپیوتری در دهه‌ی اخیر و همچنین در دسترس بودن آن برای تمامی افراد جامعه، این شبکه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت. این عامل باعث شد که انواع کسب و کارها به آن وارد شوند و از آن کسب درآمد کنند. همانطور که این حوزه و ابزار آن در دسترس همه بوده؛ کسب درآمد از آن نیز برای همه کاربران آن ممکن است. همچنین شما به مرور می‌توانید دانش خود را افزایش دهید و بهتر از رقبای خود فعالیت کنید. شما می‌توانید به روش‌های زیر به کسب درآمد اینترنتی بپردازید:

1- وبلاگ نویسی را امتحان کنید

اگر شما در نوشتن مهارت دارید و می‌توانید یک محتوا خوب و خاص تولید کنید پس به وبلاگ نویسی بپردازید. شما می‌توانید بلاگ خود را به سایت‌های مختلف بفروشید و یا به صورت قراردادی با آن ها کار کنید. شما حتی می توانید یک وبلاگ برای خود ایجاد کنید و به نوشتن مطالب جذاب و پرطرفدار بپردازید. یکی از اصول رتبه گرفتن در گوگل، ساخت محتوای منحصربفرد است که اگر شما بتوانید این کار را انجام دهید، گوگل به شما امتیاز می‌دهد و بازدید سایت شما بالا می‌رود. در این مرحله شما می‌توانید با دریافت هزینه از شرکت‌ها و یا سایت‌ها، محصول یا خدماتشان را در وبلاگ خود تبلیغ کنید و حتی می‌توانید به فروش محتواهای خود در سایت بپردازید.

اگر احساس می کنید توانایی انجام این کار را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از شروع محتوا نویسی، کمی درباره‌ی بهینه سازی محتوا مطالعه داشته باشید تا علاوه بر اینکه به یک وبلاگ نویس حرفه‌ای تبدیل شوید بلکه با تولید محتوای بهینه، به بهینه سازی وبلاگ خود نیز بپردازید و عملا با یک تیر، دو نشان را هدف بگیرید.

2- تبدیل به یک اینفلوئنسر در اینستاگرام شوید

استوری‌های زیاد و پست کردن مطالب سرگرم کننده. امروزه اگر کمی در اینستاگرام دقت کنید، افرادی را می‌بینید که در این شبکه‌ی اجتماعی درحال سرگرم کردن شما می‌باشند. به این افراد اینفلوئنسر می‌گویند. اینفلوئنسرها با طنزپردازی و سرگرم کردن کاربران، دنبال کننده‌های خود (فالوئرهای خود) را افزایش می‌دهند و به تبلیغات درون صفحه‌ی خود می‌پردازند. اگر شما توانایی سرگرم کردن افراد و طنزپردازی را دارید به سراغ اینستاگرام بروید و تلاش کنید اینفلوئنسر شوید. شما با سرگرم کردن افراد و قراردادن ویدیوهای جذاب از خود، فالوئرهای خود را افزایش می‌دهید. سپس کسب و کارها، شرکت‌ها و یا حتی صفحات دیگر اینستاگرام برای تبلیغات به شما مراجعه می‌کنند.

شما با ساختن یک کلیپ برای آن‌ها و تگ کردن آیدی صفحاتشان در پست یا استوری خود، به تبلیغ کسب و کارشان می‌پردازید تا از این طریق به کسب و کارشان رونق دهید.  شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام بیش از 700 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که 20 میلیون از این میزان، سهم کاربران ایرانی است. بد نیست بدانید میانگین درآمد اینفلوئنسرها به ازای هر پست یا استوری، حدود 2 میلیون تومان می‌باشد. شما با اینفلوئنسر شدن به راحتی می‌توانید به کسب درآمد اینترنتی بپردازید.

3- یک سایت فروشگاهی راه اندازی کنید

اگر شما کمی با فضای اینترنت و خرید اینترنتی آشنا باشید، قطعا اسم دیجی‌کالا یا آمازون را شنیده‌اید. آمازون در حوزه‌ی بین الملل و دیجی‌کالا در ایران دو غول در حوزه‌ی فروشگاه اینترنتی می‌باشند. شما بدون نیاز به دانش خاصی و با کمترین سرمایه می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید. ایده پردازی کنید و توانایی خود را در این حوزه به‌کار گیرید. بدون نیاز به دانش آی‌تی و یا برنامه‌نویسی یک سایت وردپرس راه اندازی کنید و از آن به درآمد میلیونی برسید. امروزه تعداد بسیار زیادی فروشگاه اینترنتی در ایران و خارج از ایران راه اندازی شده‌اند و درحال فعالیت می‌باشند اما اگر اسم تعداد انگشت شماری از آن‌ها را شنیده‌اید، اصلا تعجب نکنید. شما اگر بتوانید تمامی اصول راه اندازی یک سایت فروشگاهی، از ساخت تا بهینه سازی و نحوه‌ی فروش محصول را در سایت خود رعایت کنید، بعد از مدت کوتاه می‌توانید به درآمدزایی برسید.

ما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بتوانید کسب و کار کوچک خود را گسترش دهید و همچنین بتوانید در رتبه‌ی اول گوگل قرار بگیرید، در دوره وبمستران هوشمند همیار آکادمی شرکت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی دوره، به صفحه‌ی وبمستران هوشمند مراجعه کنید.

4- به فروش ویدیوهای آموزشی از خود بپردازید

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد از اینترنت، فروش ویدیوهای آموزشی است. اگر شما دارای تخصص خاصی هستید، این تخصص خود را جدی بگیرید و با آموزش آن به افراد دیگر، نه تنها علم خود را افزایش می‌دهید بلکه می‌توانید درآمدزایی کنید. ویدیو آموزشی تولید کنید و در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ویدیویی منتشر کنید. آپارات در ایران و یوتیوب در حوزه‌ی بین الملل از بزرگترین سایت‌های انتشار ویدیو می‌باشند و به راحتی می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید و به درآمد بسیار خوبی برسید.

5- به مشارکت در فروش محصولات و یا خدمات بپردازید

امروزه بزرگترین فروشگاه های اینترنتی جهان و برخی از فروشگاه های اینترنتی داخل ایران برای افزایش فروش محصولات خود، از مشارکت در فروش استفاده می‌کنند. کسب درآمد در این روش به صورت درصدی است است و بهتر است در ابتدا به عنوان یک شغل دوم روی آن تمرکز کنید. شما در این روش نیاز به دانش خاصی ندارید و فقط باید به عنوان مسئول فروش این شرکت‌ها، به بازاریابی محصولاتشان در سایت‌های دیگر بپردازید. در این روش نیز برای افزایش فروش خود نیز می‌توانید از شبکه های اجتماعی کمک بگیرید و به تبلیغ در این حوزه بپردازید. توجه داشته باشید، برای رونق دادن به این حوزه، باید امتیازهای ویژه‌ای ارائه دهید تا مشتریان شما نیز زیاد شوند.

6- یک کانال در تلگرام ایجاد کنید و به کسب درآمد از اینترنت بپردازید

از زمان راه اندازی شبکه اجتماعی تلگرام، سهم بیشتری از کاربران آن را ایرانی‌ها تشکیل داده‌اند و شما می‌توانید با ارائه‌ی محتوای جذاب به فروش  محصول یا خدمات خود به صورت حضوری و یا غیرحضوری بپردازید. روش کسب درآمد از آن بسیار ساده و متنوع است. کافیست اپلیکیشن آن را بر روی گوشی خود نصب کنید و یک کانال یا گروه تلگرامی راه اندازی کنید. بهترین روش برای افزایش کاربران آن، پرداختن تخصصی به یک موضوع، تولید عکس و محتوای جذاب است. در تلگرام کمی کار شما سخت‌تر از اینستاگرام است و نیاز به محتواسازی بیشتری دارید. تبلیغات در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی پربازدید نیز یکی از عوامل مهم در افزایش کارابران شما می‌باشد.

7- به بازار خرید و فروش ارز دیجیتال وارد شوید

امروزه بازار خریدو فروش ارز دیجیتال و پول های الکترونیکی بسیار داغ است. وارد شدن به این بازار، مانند وارد شدن در بازار بورس است با این تفاوت که شما روی انواع ارزهای دیجیتال و با توجه به نرخ رشد و افت آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنید. برای کسب درآمد اینترنتی از این راه کافی است کلمه “خرید ارز دیجیتالی” را در اینترنت جستجو کنید و با عضویت در یکی از سایت‌های بررسی ارز دیجیتال به خرید و فروش آن بپردازید. بیت کوین، اتریوم، زی‌کش، ریپل و دش از معروفترین ارزهای دیجیتال می‌باشند که می‌توانید به خرید و فروش آن‌ها بپردازید. البته این حوزه نیاز به کمی سرمایه نیز دارد. اگر شما بخواهید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید به سرمایه بیشتری نسبت به ریپل نیاز خواهید داشت.

8- هنر و مهارت خود را به فروش برسانید

اگر شما مهارتی دارید که برای به بازار رساندن آن به سرمایه زیادی نیاز دارید، پس وارد کسب و کار اینترنتی شوید. شما می‌توانید هنر و مهارت خود، اعم از هنر آشپزی، نقاشی، قلاببافی و… را به فروش برسایند. پیشنهاد می‌کنیم برای شناساندن کار خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و به فعالیت بپردازید.

9- به صورت فریلنسری به کسب و کار بپردازید

یکی دیگر از روش‌‎های کسب درآمد اینترنتی کار کردن به صورت فریلنسر است. فریلنسر به فردی گفته می‌شود که تجربه، مهارت و توانایی کافی را در کار خود دارد و می‌تواند یک پروژه را به طور کامل از راه دور و یا به صورت دورکاری انجام دهد. شما می‌توانید پروژه‌ی سایر افراد را از منزل و به صورت دورکاری انجام دهید. همچنین می‌توانید با عضویت در سایت‌های فریلنسری به کار از راه دور بپردازید. سایت پونیشا، معروف‌ترین سایت فریلنسری در ایران می‌باشد. انواع پروژه‌های فریلنسری در این سایت قابل نمایش است و می‌توانید از این راه نیز درآمدزایی کنید. انواع کار مانند تایپ، طراحی گرافیک، ترجمه و… از جمله کارهای محبوب در حوزه‌ی فریلنسر می‌باشند.

10- به طراحی اپلیکیشن بپردازید

اگر شما از افرادی هستید که در علم نرم افزار تسلط دارید و همچنین به برنامه نویسی علاقه دارید، طراحی اپلیکیشن یکی از راه‌های درآمدزایی برای شما می‌باشد. امروزه تمامی افراد از گوشی‌های هوشمند در پلتفرم‌های مختلف استفاده می‌کنند و همچنین برنامه‌های بسیاری نیز روی آن نصب می‌کنند. تولید و گسترش این نرم افزارها یکی از راه‌های کسب درآمد اینترنتی است. طبق آمار، امروزه بیشترین خرید و فروش اینترنتی در داخل اپلیکیشن‌ها صورت می‌گیرد و همچنین بسیاری از کسب و کارهای خدماتی معروف، از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی فعالیت می‌کنند: مانند اسنپ و تپسی. ایده پردازی کنید و یک اپلیکیشن موفق طراحی کنید و به مارکت ارائه دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم که به انواع کسب و کارهای اینترنتی اشاره کنیم و همچنین نیازمندی‌های هر کدام را نیز تا جای امکان معرفی کردیم. همانطور که اشاره شد در خیلی از موارد شما به دانش تخصصی نیاز ندارید اما مانند هر حوزه‌ی دیگری، اگر دانش آن را یاد بگیرید بسیار بهتر است. اگر شما سایت خود و یا کسب و کار کوچک خود را راه اندازی کرده‌اید پس به آن زمان اختصاص دهید و روی آن کار کنید.

 

منبع : https://hamyar.co/make-money-online/

  • ۹۸/۰۷/۲۴
  • سینا ابراهیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی